loading...

avajeh

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:09

طلاق عاطفی زمانی رخ می‌دهد که زندگی‌مشترک زن و مرد سرد شده باشد. اما به دلایل مختلفی مانند فرزند یا دیدگاه های منفی جامعه، درخواست طلاق خود را قانونی نمی‌کنند. در این نوع طلاق زن و مرد به شدت یکدیگر را نادیده می‌گیرند و بی تفاوت از هم زیر یک سقف زندگی می‌کنند. در زندگی این افراد؛ محبت و عشقی وجود ندارد و فقط یکدیگر را تحمل می‌کنند.

گاهی به دلیل حفظ ظاهر و آبرو این افراد طلاق عاطفی را بهتر از طلاق قانونی می‌دانند و زندگی مشترک بدون دخالت در زندگی فردی را ادامه می‌دهند. احساس غریبگی و بیگانگی بین آنها حاکم است و دلسرد از یکدیگر ادامه می‌دهند. البته که طلاق عاطفی به مرور زمان بعد از زندگی مشترک رخ می‌دهد و ممکن است که تا پایان عمر زوجین ادامه داشته باشد. یا حتی بعد از مدتی خسته شوند و به طلاق به صورت قانونی ختم شود. پیامد این روابط بیشتر بر کودکان است و آسیب های زیادی به آنها وارد می‌کند. برای جلوگیری از این آسیب ها؛ حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق عاطفی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: طلاق عاطفی

طلاق عاطفی چیست؟

تا به حال طلاق عاطفی به گوش شما خورده است؟ این مدل طلاق نوعی جدایی اما زیر یک سقف است. زن و شوهر علاقه ای به یکدیگر ندارند و طی اتفاقات متفاوت، زندگی آنها چنین موقعیتی را به خود گرفته است. هرگز به یکدیگر محبت نمی‌کنند و اغلب برای جلوگیری از آسیب به فرزندان تن به ادامه زندگی می‌دهند. در این مقاله تمامی جوانب طلاق عاطفی را سنجیده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات طلاق کلیک کنید.

علائم و نشانه های طلاق عاطفی

طلاق عاطفی نوعی جدایی است که زن و مرد بدون ذره ای محبت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. از جمله علائمی که در این زمینه بین زوجین وجود دارد را در ادامه توضیح داده ایم.

🔻 کاهش میزان رد و بدل شدن کلمات، حرف در میان زوجین و سکوت نسبت به یکدیگر

🔻 کاهش میزان شور و هیجان در زندگی مشترک

🔻شکاکیت بیش از اندازه زن و مرد به یکدیگر باعث بی اعتمادی می‌شود.

🔻 افزایش تضاد فکری در میان زن و شوهر

🔻 کاهش میزان دلبستگی و وابستگی زوجین نسبت به یکدیگر

🔻میزان گله مندی از یکدیگر

🔻 عدم اهمیت و علاقه زن و شوهر به یکدیگر در مقایسه با احساسات یکدیگر

🔻 تمرکز بیش از اندازه بر روی فرزندان یا شغل خود

🔻بیشتر شدن لجبازی در میان زن و شوهر

🔻 بی میلی برای برقراری روابط جنسی و زناشویی

🔻 عدم تلاش زن و شوهر برای حل مشکلات

🔻ناراحتی به دلیل فاش شدن مسائل شخصی و محرمانه

🔻 واکنش های پرخاشگرایانه سریع و سرزنش مداوم به دلیل اشتباهات

🔻 کاهش محبت های کلامی

دلایل طلاق عاطفی

از منظر روانشناسی، طلاق عاطفی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. به همین جهت نمی‌توان گفت که زوجین از ابتدا به یکدیگر علاقه ای نداشته اند و این موضوع از ابتدای ازدواج بوده است. در این بخش مقاله به این دلایل اشاره کرده ایم.

🔹 میزان اختلاف سنی بسیار زیاد بین زوجین

🔹 نداشتن شغل و درآمد آقا

🔹فرهنگ متفاوت در میان خانواده ها

🔹 خیانت یکی از زوجین

🔹 ناراحتی های حل نشده میان زوجین

🔹میزان تضاد های فکری

🔹 به دلیل حضور فرزند؛ ناتوان برای اقدام قانونی

🔹 ناتوانی در ابراز محبت و احساسات

🔹عدم کنترل میزان عصبانیت زوجین

🔹 ناتوان در برقراری ارتباط صحیح با همسر

🔹 عقیده و مذهب متفاوت زوجین

🔹ازدواج سریع به دلیل هوس های زودگذر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از طلاق کلیک کنید.

تاثیر طلاق عاطفی بر زوجین

طبق نظر روانشناسان، طلاق عاطفی اثرات مخربی برای هر یک از زوجین به همراه دارد. در این بخش مقاله راجع به این اثرات توضیح داده ایم.

🔴 بی قراری

بی قراری از پیامدهای طلاق عاطفی است. زوجین دلتنگ و بی قرار روز های خوش زندگی می‌شوند که همین موضوع برای آنها آشفتگی به همراه می‌آورد. و به مرور زمان این موضوع باعث افزایش آسیب و استرس میان زوجین می‌شود.

🔴 اختلال خوردن غذا

طلاق عاطفی باعث بروز اختلال خوردن غذا می‌شود. برخی از زوجین پر خوری می‌کنند و عده ای نیز به کم خوری روی می‌آورند. و به دلیل ناراحتی هایی که بین آنها روی داده است، حتی در حضور یکدیگر غذا نمی‌خورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تصمیم برای طلاق کلیک کنید.

🔴 افسردگی

یکی از اثرات مخرب طلاق عاطفی، افسردگی است. برخی از زن و شوهر ها به دلیل مشکلات عاطفی رغبتی برای ادامه ندارند و از زندگی سیر شده اند. زیرا رابطه بهم ریخته زن و شوهر فکر آنها را به خود درگیر کرده و عدم آرامش باعث بروز افسردگی می‌شود.

🔴 اختلال خواب

اختلال خواب از دیگر پیامدهای مخرب طلاق عاطفی است. بی خوابی یا پر خوابی به دلیل مشکلات روانی شکل می‌گیرد و به دلیل عدم آرامش در زندگی، اختلال خواب میان آنها گسترش می‌یابد.

🔴 مصرف مواد مخدر

یکی از اثرات مخرب طلاق عاطفی، گرایش به سوی مصرف مواد مخدر است. برخی از زوجین برای بهبود زندگی مشترک و رهایی از مشکلات به سوی مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند که عواقب بسیار بدی به همراه دارد.

روش های جلوگیری از بروز طلاق عاطفی

برای جلوگیری و درمان طلاق عاطفی روش هایی وجود دارد. که زوجین باید برای رفع مشکلات از آن استفاده کنند. در این بخش مقاله راجع به این روش ها صحبت کرده ایم.

✨ کنترل خشم و پرخاشگری میان زوجین بسیار حائز اهمیت است.

✨ زن و مرد باید به نیاز ها و خواسته های یکدیگر توجه کنند و به آنها عمل کنند.

✨زن و شوهر تحت هر شرایطی باید احترام یکدیگر را حفظ کنند.

✨ گوش شنوا برای حرف های یکدیگر باشند.

✨همدلی و همدردی را به فراموشی نسپارند.

✨ از روانشناس و مشاورین متخصص در زمینه ازدواج و زوج درمانی راهنمایی بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید؛ طلاق عاطفی به منزله زندگی زیر یک سقف بدون محبت و علاقه است. افراد اغلب به دلیل حضور فرزندان تن به چنین زندگی هایی می‌دهند. در واقع خود را فدای فرزندان می‌کنند بدون آنکه بدانند در این شرایط فرزندان آنها دچار مشکلات روحی و خلقی می‌شوند. در این شرایط حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید تا آسیب های کمتری را در زندگی تجربه کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق عاطفی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 10:04

تحقیر شدن در رابطه به اشکال مختلفی تفسیر می‌شود. حتی گاهی از این شرایط لذت نیز می‌برند. اما تحقیر شدن در هیچ شرایطی، احساس خوبی ایجاد نکرده و همچنین آسیب زننده است. حتی کسانی که از این موضوع لذت می‌برند نیز، مبتلا به اختلالات جنسی و یا شخصیتی هستند. از طرفی افراد تحقیر کننده سلامت کامل ندارند. از این رو باید با این طرز رفتار تحت هر شرایطی برخورد کرد. بدون شک این احساس روابط عاطفی و یا حتی جنسی افراد را تحت تاثیر قرار داده و آنها را دچار مشکلاتی می‌کند. بسیاری از افراد در مقابل این وضعیت سکوت کرده و کاری نمی‌کنند که در نهایت پیامدهای بیشتری گریبان گیر می شود. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر شدن در رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: تحقیر شدن در رابطه

تحقیر شدن در رابطه

از طرفی باید از این موضوع مطلع باشید؛ که تحقیر شدن در رابطه به شکل های مختلفی بروز می‌کند. برخی به دلیل اینکه از جنبه های مختلف آن آگاه نیستند و در این زمینه اطلاعات کافی ندارند؛ رفتار طرف مقابل خود را تحقیر تلقی نمی‌کنند. اما این موضوع نوعی خشونت محسوب شده که می‌تواند به شکل های کلامی و عاطفی و حتی جسمانی صورت گیرد. این موضوع در بیشتر موارد از عدم علاقه و یا عادی شدن رابطه نشات می‌گیرد.

چرا که در صورت وجود علاقه، افراد تلاش می‌کنند تا مشکل را حل نمایند نه اینکه به طور مداوم طرف مقابل را آزار دهند. از این رو بهتر است افراد با یکدیگر صحبت کرده و همچنین از یک مشاور نیز کمک بگیرند. برای اطلاع از نشانه های رابطه سمی کلیک کنید.

دلایل تحقیر شدن در رابطه

اینکه چرا افراد دست به چنین کاری در رابطه می‌زنند و یا تحقیر شدن در رابطه را تجربه می‌کنند؛ خود ریشه در موضوعات مختلفی دارد. به اصلی ترین آنها یعنی عدم علاقه در بخش قبلی اشاره کردیم. برخی دیگر از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با دلایل تنبیه همسر کلیک نمایید.

📌ابتلای همسر به سادیسم یا مازوخیسم

نوع شدید تمایل به تحقیر شدن در رابطه و یا تحقیر کردن دیگری، به دلیل ابتلا به مازوخیسم و یا سادیسم است. که در بیشتر موارد در حوزه جنسی بروز می‌کند. اما به طور کلی این موضوع روابط عاطفی را نیز تحت تاثیر قرار داده و زوجین را دچار مشکلات زیادی می‌کند.

📌عدم اعتماد به نفس به دلیل روابط گذشته

یکی دیگر از دلایل تحقیر شدن در رابطه، عدم اعتماد به دلیل روابط اشتباه گذشته است. در چنین شرایطی افراد خود را مستحق تحقیر شدن می‌دانند و به همین دلیل در مقابل آن سکوت می‌‌کنند. و یا از طرفی اگر در رابطه قبلی خود شریک خود را تحقیر می‌کردند؛ اینکار برای آنان تبدیل به عادت شده و به همین دلیل آن را تکرار می‌کنند.

📌دوران کودکی افراد

دوران کودکی و تربیت خانوادگی افراد نیز در مورد تحقیر شدن در رابطه بسیار موثر است. در واقع افرادی که در دوران کودکی مورد خشونت و تحقیر قرار گرفته اند؛ بیشتر احتمال دارد که این رفتار را در آینده نیز از خود نشان دهند.

عوارض تحقیر شدن در رابطه

تحقیر شدن در رابطه با پیامدها و عوارض زیادی همراه است. در این شرایط فردی که مورد تحقیر قرار می‌گیرد؛ دچار سرخوردگی و عدم اعتماد به نفس شده و بعد از مدتی دیگر هیچ حقی برای خود قائل نیست. چنین افرادی از نظر روانی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و در برخی موارد نیز نقش قربانی را به عهده می‌گیرند. معمولا چنین افرادی از رویارویی با شریک خود اجتناب کرده و همچنین استرس و اضطراب زیادی را نیز تجربه می‌کنند.

لذت بردن از تحقیر شدن در رابطه

همانطور که گفته شد؛ افرادی که مبتلا به مازوخیسم یا آزارخواهی هستند؛ از مورد آزار قرار گرفتن؛ دچار لذت می‌شوند. به همین دلیل به تحقیر شدن در رابطه تن داده و در مقابل این موضوع هیچ اقدامی نمی‌کنند. چنین افرادی تنها می‌توانند با افراد مبتلا به سادیسم رابطه خوبی برقرار کنند. چرا که در غیر اینصورت، هیچ فردی از تحقیر کردن دیگری، لذت نمی‌برد.

تفاوت مازوخیسم جنسی با تحقیر شدن در رابطه

اما ابتلا به مازوخیسم با تحقیر شدن در رابطه به صورت عاطفی و روانی متفاوت ندارد. در برخی موارد فرد کاملا سالم بوده و مبتلا به مازوخیسم نیست. اما طرف مقابل، همواره او را مورد سرزنش و تحقیر قرار داده و به او آسیب می‌زند. در حالت عادی تحقیر شدن در رابطه ، از روی ناآگاهی بوده و هیچ توجیح دیگری ندارد.

نشانه های تحقیر شدن در رابطه

با اطلاع از نشانه های تحقیر شدن در رابطه می‌توانید از این موضوع پیشگیری کرده و یا به طور کامل آن را متوقف سازید. همانطور که گفته شد؛ بسیاری از افراد به دلیل اینکه از این نشانه های سمی آگاه نیستند؛ کاری در این زمینه انجام نمی‌دهند. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود.

بهانه گیری و ایراد گرفتن حتی از چیزهای بی اهمیت

بی توجهی و نادیده گرفتن

توهین به صورت کلامی

استفاده از خشونت

وقت گذرانی نکردن با همسر و بی حوصلگی

ناراحتی مداوم و نارضایتی

عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی

راهکارهای مقابله با احساس تحقیر شدن در رابطه

از طرفی برای مقابله با احساس تحقیر شدن در رابطه نیز، راهکارهای متفاوتی وجود دارد. در این قسمت به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

✅کمک گرفتن از مشاور

در قدم اول در مورد تحقیر شدن در رابطه، بهتر است؛ از یک روانشناس کمک گرفته و شرایط رابطه را به خوبی بررسی کنید. مشاور می‌تواند هم از لحاظ جنسی و هم از لحاظ روانی، علت این موضوع را شناسایی و به شما کمک کند. با اینکه راضی کردن همسر برای مراجعه به روانشناس کمی دشوار است؛ اما همکاری هر دوی شما با یکدیگر بسیار اهمیت دارد.

✅صحبت کردن با همسر در مورد احساسات

از طرفی می‌توانید در مورد احساس خود در مقابل تحقیر شدن در رابطه، با همسر صحبت کرده و به طور مستقیم او را در جریان بگذارید. با اینکه احتمالا او این موضوع را انکار کرده و یا حتی تلاشی در این جهت نمی‌کند؛ اما بهتر است او را در جریان قرار دهید.

✅ارزیابی خود

گاهی تحقیر شدن در رابطه از اشتباهات خودتان نشات می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است در ابتدا خود را به صورت کامل ارزیابی کرده و رفتارهای خود را اصلاح نمایید. اگر این کار موثر نبود؛ در گام بعدی از روش های دیگر استفاده نمایید. همچنین برای این مورد می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید.

سخن پایانی

تحقیر شدن در رابطه ، قطع یکی از سخت ترین شرایطی است که افراد می‌توانند در رابطه تجربه نمایند. چرا که در این شرایط، بعد از مدتی به طور کامل علاقه میان افراد از بین رفته و تنها کینه باقی می‌ماند. همچنین بسیاری از افراد به جای استفاده از راه حل های مختلف، دست به مقابله به مثل نیز می‌زنند. از همین رو باید به شرایط برطرف شده و زوجین اقدامی در این مورد بکنند. بهتر است در این زمینه حتما از مشاور کمک گرفته و با او مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تحقیر شدن در رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 9:59

قرص گاباپنتین داروی ضد تشنج است که برای درد های نوروپاتیک استفاده می‌شود. کنترل صرع و تشنج به کمک این دارو انجام می‌شود. و حتی برای درمان سندرم پای بی قرار نیز تجویز می‌شود. این دارو در دوز های مختلف 100 و 300 وجود دارد. و عوارض این دارو شامل گیجی، خواب آلودگی، عدم تعادل و لتارژی می‌شود.

گاباپنتین از داروی های پر مصرف ضد صرع است. این دارو با کاهش جریان الکتریکی غیر طبیعی سلول های مغزی به کاهش حملات تشنج کمک می‌کند. همچنین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب های عصبی نیز مصرف می‌شود. این نوع درد به نام نوروپاتیک شناخته می‌شود و عللی مانند زونا و دیابت می‌تواند داشته باشد. علاوه بر این موارد از این دارو برای درمان دردهای میگرنی نیز استفاده می‌کنند. برای کاهش این دردها می‌توانید از روانشناس نیز راهنمایی بگیرید. بهترین روش درمانی، ترکیبی می‌باشد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعصاب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: قرص گاباپنتین

قرص گاباپنتین چیست؟

یکی از داروهایی که برای درمان صرع از آن استفاده می‌کنند، گاباپنتین است. اما بعدا برای درمان دردهای نوروپاتیک نیز مورد استفاده قرار گرفت. این دارو آنالوگ گاما آمینوبوتریک اسید است که برای درمان تشنج های جزئی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسم تجاری این دارو نورونتین است که جهت تسکین دردهای عصبی ناشی از بیماری زونا مصرف می‌شود. در این مقاله راجع به این قرص به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دوز مصرفی قرص گاباپنتین و موارد مصرف

دوز مصرفی گاباپنتین به شرایط مختلفی بستگی دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔹 دوز مصرف گاباپنتین به وضعیت بیماری، سن و پاسخگویی بدن به درمان و دارو های مصرفی بستگی دارد.

🔹 در صورت مصرف کپسول این دارو، آب فراوان میل کنید.

🔹در کودکان دوز به وزن بستگی دارد.

🔹 اگر پزشک نصف قرص را برای شما تجویز کرد، نصف دیگر را در اولین فرصت مصرف کنید. اما اگر چند روز از نصف دیگر گذشت، آن را دور بریزید.

نحوه مصرف قرص گاباپنتین چگونه است؟

در مصرف گاباپنتین باید به برخی از نکات توجه کنید. در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم. لطفا جدی بگیرید.

🔻 قبل از شروع مصرف این دارو، راهنمای دارو داخل جعبه را با دقت مطالعه کنید. و حتما از پزشک و داروساز در رابطه با دارو اطلاعات کسب کنید.

🔻 به صورت خودسرانه دوز مصرفی را افزایش ندهید و بیشتر از زمانی که دکتر تجویز کرده است، از آن مصرف نکنید.

🔻برای کاهش عوارض گاباپنتین پزشک دارو را با دوز های کم شروع می‌کند و بعد از آن به مرور به افزایش دوز می‌پردازد.

🔻 این دارو همراه غذا یا بدون غذا قابل مصرف است.

🔻 بهتر است که اولین دوز مصرفی شما قبل از خواب باشد.

🔻برای اینکه دارو به خوبی اثر کند؛ سر موعد و در زمان مشخص مصرف کنید.

🔻 اگر گاباپنتین را برای کنترل تشنج مصرف می‌کنید؛ روزانه باید 3 وعده از آن استفاده کنید. و اجازه ندهید که 12 ساعت از مصرف دارو بگذرد.

🔻 مصرف دارو را تا زمان تشخیصی پزشک ادامه دهید.

🔻دوز مصرفی خود را هرگز افزایش ندهید؛ زیرا باعث بروز عوارض و خطرات بسیار زیاد می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسکیزوفرنی کلیک کنید.

قطع قرص گاباپنتین چگونه است؟

هرگز بدون مشورت با پزشک به قطع گاباپنتین نپردازید. اگر این دارو را به صورت خودسرانه قطع کنید، با عوارض شدیدی مانند اضطراب، مشکلات خواب، درد، تعریق و حالت تهوع روبرو خواهید شد. پزشک با تشخیص خود دوز شما را به مرور کم می‌کند تا بدون عوارض جانبی این دارو را قطع کنید.

انواع دوز داروی گاباپنتین

گاباپنتین یکی از داروهای ضد تشنج است که در دو دوز 100 و 300 موجود است. اما کارایی این دو با یکدیگر متفاوت است. در این بخش مقاله راجع به کارایی این دو دوز صحبت کرده ایم.

➰ گاباپنتین 100

قرص گاباپنتین 100 برای درمان و کنترل تشنج استفاده می‌شود. حتی ممکن است که چند دوز از این دارو را طی روز مصرف کنید. و این دارو اگر در کودکان استفاده شود؛ دوز کمتری تجویز می‌شود. دوز 100 از شایع ترین دوز های مورد استفاده است.

➰ گاباپنتین 300

از گاباپنتین 300 برای درمان سندرم پای بی قرار، تشنج و دردهای نوروپاتیک استفاده می‌شود. این دارو اغلب با دوز 1 بار در طی روز یا بیشتر برای کنترل تشنج تجویز می‌شود.

بیماری هایی که با قرص گاباپنتین درمان می‌شود

گاباپنتین به درمان برخی از بیماری ها کمک می‌کند. در این بخش مقاله راجع به بیماری های قابل درمان با این دارو صحبت کرده ایم.

🎀 سندرم پای بی قرار

سندرم پای بی قرار نیز به واسطه گاباپنتین درمان می‌شود. این سندرم معمولا احساس ناخوشایندی دارد و باعث حرکت غیر کنترل پاها می‌شود. گاباپنتین به این افراد کمک می‌کند که بر رفتار و حرکات پا ها کنترل داشته باشند.

🎀 تشنج

یکی از بیماری هایی که به واسطه گاباپنتین درمان می‌شود؛ تشنج است. این بیماری به دلیل سکته مغزی، آسیب دیدگی سر و عفونت هایی مانند مننژیت رخ می‌دهد. گاباپنتین به کنترل و درمان کمک می‌کند.

🎀 نورالرژی بعد از هرپس زوستر

زونا یا آبله مرغان به واسطه گاباپنتین درمان می‌شود. زونا بر فیبر های عصبی و پوست تاثیر می‌گذارد. علائم و نشانه های زونا عبارتند از موارد زیر.

✔ بی حسی

✔حساسیت به لمس

✔ خارش

🎀 آرتروز و دیسک کمر

گاباپنتین برای درمان آرتروز و دیسک کمر مرسوم نیست. اما برای تسکین درد ها و آرام سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود.

🎀 نوروپاتی دیابتی

یکی از بیماری هایی که به واسطه گاباپنتین درمان می‌شود؛ نوروپاتی دیابتی است. این بیماری به سوزن سوزن شدن یا بی حسی بدن اشاره دارد. که با کمک گاباپنتین درمان می‌شود.

عوارض جانبی قرص گاباپنتین

گاباپنتین نیز مانند تمامی دارو ها همراه با خود عوارض دارد. در این بخش مقاله به این عوارض اشاره کرده ایم.

🔸 حرکات غیر معمول چشم

🔸 لرزش

🔸دوبینی

🔸 خستگی

🔸 سرگیجه

🔸تاری دید

🔸 عدم تعادل

🔸 خواب آلودگی

گاهی اوقات گاباپنتین بر سیستم اعصاب مرکزی اثر می‌گذارد که عوارض آن شامل موارد زیر است.

🔻 مشکل در صحبت کردن

🔻 اختلال در راه رفتن

🔻افسردگی

🔻 فراموشی

🔻 خواب آلودگی

🔻افکار نامعقول

🔻 رفتار عصبی و پرخاشگرانه

🔻 گیجی

🔻احساسات ناپایدار

🔻 لتارژی

🔻 اختلال حافظه

نکاتی در رابطه با عوارض قرص گاباپنتین

برای مصرف گاباپنتین بهتر است که به نکاتی که در ادامه ذکر کرده ایم دقت کنید.

◼ به ندرت کسانی که از داروهای ضد تشنج برای درمان مشکلات مانند دو قطبی، درد و تشنج استفاده می‌کنند؛ دچار افسردگی، افکار خودکشی و مشکلات خلقی می‌شوند. اگر این نشانه ها را مشاهده کردید، فورا به پزشک اطلاع دهید و از روانشناس راهنمایی بگیرید.

◼در صورتی که پزشک گاباپنتین را برای شما تجویز کرده، مطمئن باشید که فواید بیشتری از عوارض دارد. اما اگر عوارض جدی و خطرناکی در این زمینه تجربه کردید؛ فورا به پزشک مراجعه کنید.

◼ واکنش آلرژیک در گاباپنتین بسیار نادر است. در صورت مشاهده واکنش ها با پزشک ارتباط بگیرید.

موارد احتیاط گاباپنتین

🔺 در صورت حساسیت به گاباپنتین یا داروهای دیگر؛ با پزشک در میان بگذارید.

🔺 ممکن است که سالمندان عوارض بیشتری از خود نشان دهند.

🔺قبل از مصرف دارو سوابق پزشکی خود مانند بیماری ها، مشکلات روانی و اعتیاد را به دکتر اطلاع دهید.

🔺 این دارو باعث خواب آلودگی می‌شود؛ بنابراین از رانندگی و فعالیت های حساس پرهیز کنید.

🔺 گاباپنتین را همراه با الکل و ماری جوانا مصرف نکنید.

🔺در زمان بارداری حتما با پزشک در رابطه با مصرف گاباپنتین مشورت کنید.

🔺 گاباپنتین را در فواصل زمانی مساوی مصرف کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

🔺 این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود؛ بنابراین حتما با پزشک مشورت کنید.

تداخلات دارویی گاباپنتین

گاباپنتین با برخی از دارو ها تداخل دارد. و در صورت مصرف تداخل دارویی؛ عوارض حانبی بیشتری را تجربه خواهید کرد. در این بخش مقاله راجع به تداخلات دارویی صحبت کرده ایم.

💠 دارو های مسکن

💠 الکل

💠ماری جوانا

💠 دارو های خواب آور

💠 دارو های ضد اضطراب

💠دارو های شل کننده عضلات

💠 آنتی هیستامین ها

کلام آخر

در صورتی که صرع، دردهای نوروپاتیک و تشنج را تجربه می‌کنید فورا به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید. اغلب داروی گاباپنتین برای کاهش دردها و کنترل نشانه ها تجویز می‌شود. و از روانشناس برای حفظ روحیه و سلامت روان در کنار دارو درمانی راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داروهای اعصاب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 10:06

بارداری در دوران عقد از موضوعات استرس زا برای زوجین محسوب می‌شود. حتی گاهی برخی از آنها به دلیل ترس از بارداری از برقراری رابطه جنسی نیز در این دوران منصرف می‌شوند. معمولا بیشتر خانواده ها این دوره را تنها مختص به آشنایی و معاشرت بیشتر می‌دانند. اما برقراری رابطه جنسی در این دوران کاملا شرعی و قانونی است. از طرفی گاهی زوجین رابطه جنسی خود را به دلیل ترس از بارداری محدود کرده و حتی نسبت به ان تمایلی ندارند. اما برای جلوگیری از بارداری ناخواسته راه های مختلفی وجود دارد که با رعایت کردن آنها، افراد می‌توانند از رابطه جنسی خود لذت بیشتری برده و همچنین از بروز این شرایط پیشگیری نمایند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری در عقد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: بارداری در دوران عقد

بارداری در دوران عقد

در مورد بارداری در دوران عقد، شرایط مختلفی وجود دارد. در برخی موارد به طور کلی در دوران زوجین هیچ گونه ارتباط جنسی با یکدیگر نداشته و همچنین با یکدیگر نیز زندگی نمی‌کنند. اما در شرایط دیگر افراد تنها مراسم عروسی نگرفته اند و بعد از عقد زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. در این حالت تنها محدودیت این افراد صبر کردن با جشن عروسی است. اما در حالت اول، معمولا فشار خانواده ها نیز موثر است. برای اطمینان از علائم بارداری کلیک کنید.

در واقع با بروز این شرایط، زوجین برای پیدا کردن راه درست، دچار گیجی و سردرگمی می‌شوند. اما در این مورد باید به خوبی فکر کرده و تصمیم درستی بگیرند. در بیشتر موارد افراد سقط جنین را انتخاب می‌کنند که می‌تواند تصمیم عجولانه و نادرستی محسوب شود. در این مقاله به بررسی بیشتر جنبه های مختلف این موضوع می‌پردازیم. برای اطلاع از روش های رابطه جنسی در دوران عقد کلیک کنید.

روش های جلوگیری از بارداری در دوران عقد

فراموش نکنید که اگر در این دوران مایل به برقراری رابطه جنسی هستید؛ باید نکاتی را رعایت نمایید. با استفاده از این روش ها می‌توانید؛ رابطه جنسی امن تری داشته و همچنین نگران بارداری در دوران عقد نیز نباشید. برخی از این موضوعات، شامل موارد زیر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با شرایط رابطه بدون دخول کلیک کنید.

🔸ابزار های مختلف

یکی از راه های جلوگیری از بارداری در دوران عقد، استفاده از ابزارهای فیزیکی مختلف مانند کاندوم است. کاندوم نه تنها از بارداری ناخواسته جلوگیری می‌کند؛ بلکه مانع از انتقال بیماری های مقاربتی مختلف نیز می‌شود.

🔸مصرف قرص

همچنین یکی دیگر از راه هایی که زوجین می‌توانند برای پیشگیری از بارداری در دوران عقد استفاده نمایند؛ مصرف قرص های مختلف ضدبارداری است. البته این قرص عوارض جانبی نیز ایجاد کرده و همچنین به طور قطعی موثر نیستند. اما بهتر است زنان زیر نظر متخصص از این قرص ها استفاده نمایند.

🔸محاسبه روز تخمک گذاری

از طرفی با محاسبه روز تخمک گذاری نیز زنان می‌توانند از بارداری در دوران عقد پیشگیری نمایند. این موضوع برای افرادی که قاعدگی منظمی ندارند؛ کمی دشوار است. اما در این شرایط زوجین می‌توانند بدون استفاده از روش های پیشگیری، رابطه جنسی داشته باشند.

علل بارداری در دوران عقد

از طرفی افراد به دلایل مختلفی بارداری در دوران عقد را تجربه می‌کنند. علاوه بر خواست زوجین در این مورد، عوامل دیگری نیز در مورد بارداری در دوران عقد نیز موثر هستند. همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ افراد به دلیل اینکه از روش های پیشگیری استفاده نمی‌کنند؛ در این دوران باردار می‌شوند. معمولا در دوران عقد فشاری از سمت خانواده ها برای بچه دار شدن وجود ندارد. حتی خود زوجین هم مایل نیستند. اما این موضوع اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از معایب طولانی شدن دوران نامزدی کلیک نمایید.

مواجهه با بارداری در دوران عقد

در صورت مواجهه با بارداری در دوران عقد، افراد بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و این موضوع را با دیگران در میان بگذارند. گاهی برخی از زوجین در این مورد عجولانه تصمیم گرفته و سریعا دست به سقط جنین می‌زنند که اینکار درست نیست. برخی از راهکارهایی که می‌توانید در این زمینه از آنها استفاده نمایید؛ شامل موارد زیر می‌شوند.

🔽صحبت کردن با همسر

در ابتدا بهتر است در مورد بارداری در دوران عقد، با همسر خود صحبت کرده و او را در جریان قرار دهید. هرگونه تصمیم گیری در این مورد، باید با حضور دو نفر صورت گیرد. به آرامی با همسر خود حرف زده و از هر گونه واکنش افراطی بپرهیزید. طبیعی است که در ابتدا این موضوع، او را شوگکه کند؛ به همین دلیل باید به طور منطقی با او حرف بزنید.

🔽کمک گرفتن از روانشناس

همچنین برای تصمیم گیری در مورد بارداری در دوران عقد، می‌توانید از روانشناس نیز کمک بگیرید. در این شرایط احتمالا استرس و اضطراب زیادی را تجربه کرده و به همین دلیل نمی‌توانید به درستی تصمیم بگیرید. روانشناس در این شرایط می‌تواند از لحاظ روانی شما را آرام کرده و راهکارهای بیشتری را جلوی پایتان بگذارد. حتی برای مراجعه به مشاور نیز بهتر است با همسر خود اقدام نمایید.

🔽جلو انداختن مراسم عروسی

فراموش نکنید که در مورد بارداری در دوران عقد، به آخرین چیزی که باید فکر کنید؛ سقط جنین است. پس اگر به دلیل جشن عروسی به این موضوع فکر می‌کنید؛ بهتر است زمان مراسم خود را تغییر داده و در این مورد فشار زیادی به خود وارد نکنید. حتی برخی از خانواده ها به طور کلی از گرفتن جشن عروسی منصرف شده و زندگی خود را ساده تر آغاز می‌کنند.

🔽صحبت کردن با خانواده ها

یکی از سخت ترین مراحل بارداری در دوران عقد، صحبت کردن و درمان گذاشتن این موضوع با خانواده هاست. چرا که احتمالا آنها از این بابت بسیار عصبانی شده و یا حتی شما را مجبور به انجام برخی از کارها می‌کنند. این موضوع اجتناب ناپذیر است. اما بهتر است به آرامی و به همراه همسر با آنها صحبت کرده و آنها را در جریان قرار دهید.

علت مخالفت خانواده ها با بارداری در عقد

مخالفت خانواده ها با بارداری در دوران عقد، بیشتر به مسائل فرهنگی برمی‌گردد. در واقع با اینکه زوجین اصولا زن و شوهر محسوب شده و مانعی برای بچه دار شدن وجود ندارد؛ اما این موضوع را تا زمان جشن عروسی به تعویق می‌اندازند. از طرفی از دید اجتماعی باردار شدن با وجود زندگی در خانه پدری، وجه درستی ندارد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که بسیاری از زوجین در دوران عقد هنوز اطلاعات کافی در مورد روش های برقراری رابطه جنسی و یا حتی روش های پیشگیری ندارند؛ بسیار طبیعی است که بارداری در دوران عقد را تجربه کنند. اما همواره باید این احتمال را در نظر داشته و با توجه به آن تصمیم گیری کنند. همچنین در صورت وقوع نیز، با یکدیگر مشورت کرده و از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری در عقد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 10:02

ازدواج با فرد سیگاری مورد پذیرش هر کسی نیست. بر اساس آمار و ارقام، شمار افراد سیگاری در میان جوانان و دانشجویان در حال افزایش است. تعداد دختران سیگاری با پسران سیگاری برابری می‌کند و این موضوع دو جانبه باید بررسی شود. برای اینکه خوب و بد ازدواج با فرد سیگاری را بررسی کنیم؛ باید با برخی از حقایق آشنا شد.

همه ما از این موضوع مطلع هستیم که سیگار زیان و آسیب های بسیاری به خود فرد و اطرافیان وارد می‌کند. به همین جهت کمک به ترک سیگار بین اعضای خانواده همیشه در جریان است. اما به دلیل شدت وابستگی به سیگار؛ ترک آن برای همسر بسیار دشوار است. بر اساس تحقیقات افرادی که در کنار سیگاری ها زندگی می‌کنند، ریه سالمی نخواهند داشت. بنابراین باید به موضوع ازدواج در کنار سلامتی بیشتر دقت کنید. ازدواج مساله ساده ای نیست و باید همه معیارها در آن سنجیده شود. توصیه می‌کنیم که حتما با روانشناس در این زمینه صحبت کنید تا ابهامات برای شما رفع شود و تصمیم گیری بهتری داشته باشید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد سیگاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: ازدواج با فرد سیگاری

ازدواج با فرد سیگاری چگونه است؟

اگر خواستگار سیگاری داشته باشید؛ او را قبول می‌کنید؟ به طور کلی نظر شما راجع به افراد سیگاری چیست؟ آیا می‌توانید دود سیگار را در خانه و کنار خود تحمل کنید؟ باید تمامی این موضوعات را بسنجید. زیرا ازدواج با فرد سیگاری همراه با بوی سیگار؛ بوی دهان متفاوت و … است. به همین جهت باید قبل از ازدواج تمام این موارد را بررسی کنید؛ سپس تصمیم جدی بگیرید.

اینکه ازدواج با فرد سیگاری شما را سیگاری می‌کند؛ اشتباه است. و همانطور این موضوع که شما بعد از ازدواج می‌توانید همسر خود را ترک دهید نیز اشتباه است. به همین جهت حتما باید در نظر داشته باشید که باید مضرات و عواقب دخانیات در ازدواج با فرد سیگاری را تحمل کنید. این افراد حتی تمایل بیشتری به مصرف مواد مخدر، قلیان و الکل دارند. برای اینکه تصمیم گیری بهتری داشته باشید، در این مقاله به کل راجع به خواستگار سیگاری توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معایب ازدواج با فرد سیگاری

ازدواج با فرد سیگاری معایب بسیار زیادی به همراه دارد. و برای اینکه به پذیرش این موضوع برسید؛ باید از معایب آن اطلاع داشته باشید. در ادامه به مضرات سیگار همسر اشاره کرده ایم.

➰ نظر دیگران نسبت به او | ازدواج با فرد سیگاری

در برخی از خانواده ها و فرهنگ ها ازدواج با فرد سیگاری را بسیار منفی و بد می‌دانند. به همین جهت ممکن است که روند ازدواج شما با مشکل روبرو شود. در این شرایط یا در خفا به خود شما بوی سیگار همسر را گوشزد می‌کنند یا اینکه در جمع به راحتی ابراز می‌کنند. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این موضوعات را تحمل کنید و خانواده سر سختی دارید؛ حتما راجع به ازدواج با فرد سیگاری بیشتر فکر کنید.

➰ مشکلات سلامتی برای خود

از معایب ازدواج با فرد سیگاری، مشکلات سلامتی است که در آینده با آن روبرو خواهد شد. بر اساس تحقیقات، مصرف سیگار در طولانی مدت باعث مشکلات قلبی، تنفسی و گاه جنسی می‌شود. علاوه بر این افراد سیگاری اغلب به سرطان ریه مبتلا می‌شوند که موضوع بسیار ترسناکی است. جدا از این موارد؛ زندگی در کنار فردی که در آینده نه چندان دور با چنین مشکلاتی روبرو خواهد شد؛ اندکی دشوار است.

➰ مشکلات سلامتی برای شما

مشکلات سلامتی برای شما از دیگر معایب ازدواج با فرد سیگاری است. افرادی که در کنار سیگاری ها زندگی می‌کنند به مرور زمان با مشکلات تنفسی روبرو خواهند شد. بنابراین اگر شریک احساسی شما قصد دارد که در فضای خانه و بسته در حضور شما سیگار مصرف کند؛ باید در انتظار بیماری های جسمانی باشید.

➰ بوی بد | ازدواج با فرد سیگاری

یکی از معایب ازدواج با فرد سیگاری، بوی بدی است که می‌دهند. برای بسیاری از افراد این بو اذیت کننده است و زمانی که با این افراد ازدواج می‌کنند؛ تحمل دود سیگار را ندارند. و حتما گاهی اوقات بوی بد دهان و بدن او را باید تحمل کنید. حتی دستان این افراد بوی بد به خود می‌گیرد و باعث انتقال این بو به شما می‌شود.

با شرایط کنار بیایید!

اگر تصمیم به ازدواج با فرد سیگاری گرفته اید؛ باید تمام جوانب و معایبی که در این مقاله گفته ایم را به جان بخرید و تحمل کنید. البته که این تحمل نباید منت به همراه داشته باشد، زیرا به انتخاب شما بوده و باید با صبوری این موضوع را بپذیرید. اما بهتر است که در زمان تصمیم گیری به ازدواج با او صحبت کنید که در فضا های بسته سیگار نکشد و بوی بد سیگار را به خوبی کنترل کند تا باعث اذیت شما نشود. در صورتی که چنین توافقاتی با یکدیگر داشته باشید راحت تر می‌توانید با زندگی کنار بیایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک سیگار کلیک کنید.

از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید

برای ازدواج با فرد سیگاری حتما با مشاوره پیش از ازدواج صحبت کنید. مشکلاتی که سیگار تا به امروز در زندگی ها به وجود آورده است، بسیار جدی است. بنابراین این شرایط را واقعی بپندارید و از یک راهنمای در این زمینه کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید میزان تفاهمات و اختلاف ها را با دقت بالاتری بسنجید تا خطراتی که ممکن است در آینده شما را تهدید کند؛ بشناسید.

البته اگر خواستگار سیگاری شما قصد دارد که این شرایط را تغییر دهد و سیگار را ترک کند؛ او را بسیار تشویق کنید و می‌توانید از روانشناس و مشاورین ترک اعتیاد و ترک سیگار راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله راجع به معایب ازدواج با فرد سیگاری صحبت کرده ایم. اگر قصد ازدواج با این افراد را دارید؛ سلامتی خود را حفظ کنید و از او بخواهید که شما را در معرض دود قرار ندهد. زیرا شما فرقی با افراد سیگاری نخواهید داشت. قبل از ازدواج نیز افکار و نگرش خود را مورد بررسی قرار دهید و به حرف های دیگران در این زمینه توجهی نداشته باشید. و برای کاهش ریسک کمتر، برخی از قوانین را شرح دهید. جدا از این مساله که فرد مقابل شما سیگاری است، برای تصمیم گیری باید از روانشناس کمک بگیرید تا بتوانید زندگی خوبی را آغاز کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با فرد سیگاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 9:57

اعتیاد به پورنوگرافی یکی از اعتیادهای رفتاری جنسی است. کسی که به این اعتیاد دچار است با کمک فیلم و تصاویر جنسی خود را ارضا می‌کند. متاسفانه پورنوگرافی صنعتی در حال توسعه در دنیا است که تاثیر زیادی بر فرهنگ و روابط دارد. استفاده بیش از حد و افراطی از آن منجر به اعتیاد می‌شود . اعتیاد به پورنوگرافی شامل تماشای وسواس گونه فیلم های مستهجن یا تصاویر شهوت زا می‌باشد.

معیارهای تشخیصی برای اعتیاد به پورنوگرافی وجود ندارد. و دلایل مختلفی برای بروز چنین رفتاری وجود دارد. چنین اعتیاد مانند دیگر موارد، عوارض بسیار زیادی به همراه دارد که می‌توان به افسردگی، انزوا، کاهش فعالیت، از دست دادن شغل و … اشاره کرد. این نوع اعتیاد مانند مابقی نیاز به روان درمانی برای ترک دارد. برای ترک حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به پورنوگرافی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

منبع: اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی چیست؟

اعتیاد به پورنوگرافی یا هرزه نگاری، یکی از عواملی است که خانواده های امروزی را بسیار نگران کرده است. با اینکه این رفتار در نوجوانان شایع تر است اما در بزرگسالان نیز دیده می‌شود. امروزه دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت و تکنولوژی آنها را زودتر از موعد در معرض اطلاعات غیر ضروری مانند پورن قرار می‌دهد. که در نهایت منجر به اعتیاد می‌شود. تقلید از فیلم های پورن روابط زوج های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. به شکلی که آنها با مقایسه خود با این گونه فیلم ها دست به عمل های جراحی می‌زنند یا از روابط خود دلسرد می‌شوند.

اعتیاد به پورنوگرافی آسیب های زیادی به همراه دارد که افسردگی بارز ترین آسیب است. اگر در جمع دوستان و اطرافیان خود فردی را با اعتیاد به هرزه نگاری می‌شناسید حتما راه کمک از روانشناس را به او توضیح دهید. در این مقاله جوانب مختلفی از اعتیاد به پورنوگرافی را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علائم اعتیاد به پورنوگرافی

بر اساس تحقیقات، مغز افرادی که اعتیاد به پورنوگرافی دارند مانند افرادی است که به مواد مخدر وابستگی دارند. و به همان شدت باید به رفع این نیاز بپردازند. وابستگی به هرزه نگاری پس از مدتی می‌تواند چرخه پاسخ جنسی فرد را تغییر دهد به طوری که فقط در حال تماشای پورن، برانگیختگی و ارگاسم را تجربه کند. همچنین در طول روز تمام انرژی و وقت خود را برای رفع این نیاز صرف کند و میلی به رابطه با شریک خود نداشته باشد.

این افراد حتی ممکن است در رابطه جنسی با همسر خود نیز خواستار فیلم گرفتن از او شوند و از این طریق لذت جنسی را تجربه کنند. اعتیاد به پورنوگرافی در مردان نوجوان شایع تر است. و معمولا برای فرار از فشار و استرس به تماشای پورن می‌پردازند. بعد از تماشای این دسته فیلم ها احساس گناه می‌کنند؛ اما تسلطی بر روی این رفتار ندارند. تماشای پورن را به صورت مخفیانه انجام می‌دهند. به مرور زمان برای ارضای خود نیازمند مشاهده زمان بیشتری هستند که کم کم این میزان مختص کل روز فرد می‌شود. در ادامه به علائم اعتیاد به پورنوگرافی اشاره کرده ایم.

🔻 پورن باعث بروز مشکلات زیاد در رابطه زوجین می‌شود.

🔻 به مرور زمان فرد علاقه خود به شریک احساسی را از دست می‌دهد.

🔻اشتیاق و علاقه فرد به رابطه جنسی از بین می‌رود.

🔻 حتی فرد در موقعیت های حساس و جدی مانند محیط کاری به مشاهده پورن می‌پردازد.

🔻 از مسئولیت های خود چشم پوشی می‌کند تا زمانی که به مشاهده پورن بپردازد.

🔻بعد از مشاهده پورن عذاب وجدان و گناه را تجربه می‌کند.

🔻 با مشاهده پورن قصد دوری از احساساتی مانند بی خوابی، اضطراب، درد و مشکلات روانی دارند.

علت اعتیاد به پورنوگرافی

در رابطه با اعتیاد به پورنوگرافی با دو نظریه مختلف روبرو هستیم. افرادی که بعد از سن بلوغ و قبل از شروع اولین رابطه جنسی به پورنوگرافی اعتیاد پیدا می‌کنند. که بقیه زندگی جنسی قرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دسته دوم به این دلیل به مشاهده پورن روی می‌آورند که از عملکرد جنسی خود راضی نیستند یا اعتماد به نفس کافی ندارند. مشکلات جسمانی مثل عدم نعوظ، زود انزالی، ترس از دخول و … نیز در شکل گیری این اعتیاد دخیل هستند. اعتیاد های دیگر مثل اعتیاد به الکل یا مواد مخدر یا حتی سیگار بیشتر افراد را مستعد اعتیاد به هرزه نگاری می‌کند. ساختار و شیمی مغز در بروز این رفتار هم بسیار موثر است.

✨ پورنوگرافی در نوجوانی

اعتیاد به پورنوگرافی در نوجوانی ممکن است به دلیل کنجکاوی یا تحت تاثیر همسالان اتفاق بیافتد. والدین معمولا با واکنش های نادرست این رفتار را در آنها تشدید می‌کنند. با گفتگوی موثر با فرزندان، آن ها را مجاب کنید که پورن تصویری واقعی از رابطه جنسی نیست.

مثل ساخت هر فیلم دیگری بازیگران پورن با هم تمرین می‌کنند و هر صحنه چند بار فیلم برداری می‌شود. آنها فقط بازیگر هستند؛ بدن و ظاهرشان با دنیای واقعی متفاوت است. پس مقایسه خود با آنها کار بسیار اشتباهی است. به عنوان والدین وقت آن ها را با فعالیت های مفید تری پر کنید تا زمانی برای تماشای پورن نداشته باشند. در مورد تفاوت فیزیولوژیک بدن مردان و زنان به نوجوان توضیح دهید و از او بخواهید در این مورد مطالعه کند.

✨ اعتیاد به پورن در زوجین

اگر متوجه شدید همسر شما به تازگی به تماشای پورن می‌پردازد. خشم خود را کنترل کنید و بدون قضاوت با او در این مورد صحبت کنید. علت اعتیاد به پورنوگرافی همسر را بررسی کنید و به دنبال راه چاره باشید. در فضایی آرام و دوستانه در مورد مشکلات و نیاز های خود با همسرتان حرف بزنید و مستقیم از او نخواهید که این رفتار را فورا ترک کند. بسیاری از زوجین بعد از هر مشکل در رابطه جنسی فوری به پورن روی می‌آورند. غافل از اینکه اعتیاد به هرزه نگاری فقط صورت مساله را پاک خواهد کرد.

✨ مشکلات سلامت روان

یکی از دلایل اعتیاد به پورنوگرافی، مشکلات سلامت روان است. برخی از افراد از تماشای این فیلم ها برای پنهان کردن مشکلات روانی استفاده می‌کنند.

✨ مشکلات رابطه جنسی

مشکلات در رابطه جنسی دلیلی بر اعتیاد به پورنوگرافی است. اگر زوجین در رابطه جنسی مشکل داشته باشند؛ برای رفع نیازهای خود به مشاهده چنین فیلم هایی رو می‌آورند.

درمان اعتیاد به پورنوگرافی

قدم اول درمان هر نوع اعتیادی پیدا کردن عوامل ماشه چکان است. ماشه چکان ها عواملی هستند که شرایط زمینه ساز را تشدید می‌کنند. به عنوان مثال برای نوجوانی که در شرایط پر تنش زندگی می‌کند؛ سرخوردگی در یک رابطه عاطفی می‌تواند عامل ماشه چکان برای اعتیاد به پورن باشد. اختلالات روان، شرایط کاری پر فشار، اختلالات جنسی نیز از عوامل زمینه ساز اعتیاد به پورنوگرافی هستند.

اما برای درمان اعتیاد به پورنوگرافی چه باید کرد؟ روان درمانی، رفتار درمانی-شناختی، دارو درمانی با کمک یک روانشناس بسیار موثر است. برای درمان هر اعتیادی گروه های حمایتی و انجمن های گمنام راه دیگری است که فرد را در مسیر درمان یاری می‌دهد. اگر قصد ترک پورنوگرافی را دارید به تدریج و قدم به قدم این کار را انجام دهید. وقت خود را پر کنید و بیشتر از قبل با خانواده و دوستان زمان سپری کنید. دسترسی خود را به اینترنت و وسایل ارتباطی مانند گوشی و لپ تاپ نیز محدود کنید.

سخن پایانی

اعتیاد به پورنوگرافی مانند هر وابستگی دیگری برای درمان نیاز به زمان دارد. این نوع اعتیاد اثرات بسیاری بر سلامت جسمانی و روانی دارد. و بسیاری از عمل های زیبایی و رفتارهای ناهنجار در رابطه جنسی تحت تاثیر پورن شکل گرفته است. رابطه جنسی ایده آل با توجه به شرایط و رابطه شما با شریک خود به وجود می‌آید. اما پورن توقعات غیر واقعی و دور از انتظار شکل می‌دهد. به همین جهت برای رهایی از قید و بند چنین اعتیادی فورا از روانشناس و مشاوره متخصص راهنمایی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد به پورنوگرافی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

پورنوگرافی چیست؟

صعنت پورن به تولید فیلم ها و تصاویر غیراخلاقی و غیر واقعی در رابطه جنسی می پردازد که بسیاری از افراد بعد از مدتی به تماشای ان اعتیاد پیدا می کنند.

راه درمان پورنوگرافی چیست؟

اعتیاد به پورنوگرافی مثل هر اعتیاد دیگری با روش هایی مثل رفتار درمانی، روان درمانی و شرطی سازی قابل درمان است.

عوارض اعتیاد به پورنوگرافی چیست؟

اعتیاد به هرزه نگاری می تواند روی جنبه های مختلفی از زندگی شریک جنسی یا والدین شما تاثیر بگذارد و انهارا دچار احساسات مختلفی بکند.

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 10:22

تهدید به خودکشی یکی از نشانه های هشداردهنده در رفتار افراد است. در واقع خودکشی به قدری موضوع حیاتی و مهمی است که حتی تهدید به آن نیز باید جدی گرفته شود. با اینکه بسیاری از افراد تنها در حد تهدید در این مورد صحبت می‌کنند و یا قصد گرفتن توجه از دیگران را دارند. اما نباید از کنار آن بی تفاوت رد شد. کسی که در این مورد صحبت می‌کند؛ در واقع در مورد آن فکر کرده و یا حتی برنامه هایی نیز در این زمینه دارد. به همین دلیل بهتر است حتما اطرافیان در این مورد اطلاعات کافی را داشته و اقدامات لازم را انجام دهند. گرچه در بیشتر موارد فردی که به طور جدی قصد انجام چنین کاری را داشته باشد؛ به ندرت در مورد آن صحبت می‌کند. اما بهتر است نشانه ها را جدی گرفته و از آنها جلوگیری شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تهدید به خودکشی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: تهدید به خودکشی را باید جدی گرفت

تهدید به خودکشی

تهدید به خودکشی در بیشتر موارد در میان نوجوانان دیده می‌شود. آنها در دوره ای حساس از زندگی خود قرار داشته و از شدت این موضوع باخبر نیستند. حتی گاهی انجام اینکار برای آنها هیجان دارد. از این رو در مورد آن فکر کرده و حتی اقداماتی در این مورد انجام می‌دهند. فراموش نکنید که تهدید به خودکشی تنها در میان نوجوانان شایع نیست؛ بلکه بزرگسالانی که فشار روانی زیادی را تحمل می‌کنند و یا از سلامت روان برخوردار نیستند نیز اینکار را انجام می‌دهند.

براساس پژوهش هایی که در این مورد انجام شده است مشخص گردید بیشتر افرادی که دست به خودکشی می‌زنند؛ قبل از انجام، بارها در مورد آن صحبت کرده اند. به همین دلیل باید نسبت به این موضوع حساس بود. برای جلوگیری از خودکشی فرزند کلیک کنید.

علل تهدید به خودکشی

افراد به دلایل مختلفی دیگران را تهدید به خودکشی می‌کنند. وقتی فشارهای زندگی بیش از توان و تحمل افراد می‌شود و یا تحت تاثیر یک اتفاق به طور کلی از زندگی خود ناامید می‌شوند؛ این افکار به سراغ آنها می‌آید. برخی از دلایل این اقدام، شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از دلایل خودکشی در نوجوانان کلیک کنید.

💠جلب توجه

یکی از دلایل تهدید به خودکشی جلب توجه اطرافیان است. افراد با اینکار قصد دارند تا به دیگران نشان دهند که تحت فشار زیادی هستند و یا به توجه نیاز دارند. فراموش نکنید که حتی اگر اینکار به قصد جلب توجه هم باشد و دلیل منطقی پشت آن نباشد؛ بازهم باید از آن پیشگیری نمود. برخی از افراد حتی به گونه ای به خود آسیب می‌زنند که احتمال مرگ آنها بسیار کم است. اما فردی که یکبار اینکار را انجام داده، بازهم احتمال دارد که آن را انجام دهد.

💠فکر کردن به این موضوع

یکی دیگر از دلایل تهدید به خودکشی فکر کردن در این مورد برای مدت زمان طولانی است. در واقع فرد در مورد خودکشی و حتی روش های آن بسیار فکر کرده و در نهایت تصمیم می‌گیرد تا آن را با دیگران در میان بگذارد و یا آنها را مطلع کند. در بیشتر موارد او اینکار را انجام می‌دهد تا دیگران به او راهکاری داده و یا به او کمک کنند.

💠فشار روانی

همانطور که به آن اشاره شد؛ افراد تحت تاثیر فشارهای روانی که تحمل می‌کنند گاهی دست به تهدید به خودکشی می‌زنند. داشتن سطح بالایی از استرس و اضطراب همیشه به معنی وجود مشکلات زیادی در محیط و زندگی شخصی نیست. گاهی افراد تاب آوری بسیار پایینی دارند. از طرفی مبتلا به برخی از اختلالات روانی هستند که آنها را مجبور به انجام چنین کاری می‌کند.

💠عوامل محیطی

از طرفی گاهی این محرک های محیطی هستند که فشار زیادی به افراد وارد کرده و آنها را وادار به تهدید به خودکشی می‌کند. در واقع او دیگر تحمل حضور در محیط پرهیجان را نداشته و به همین دلیل با اینکار به دیگران هشدار می‌دهد. در مواردی حتی فرد مقصر اتفاقات محیط هم نیست؛ تنها باید این شرایط را تحمل کند. برای مثال فرزندانی که والدین آنها در حال جدایی از یکدیگر هستند بسیار احتمال دارد که چنین کاری را انجام دهند.

نشانه های تهدید به خودکشی

افرادی که دیگران را تهدید به خودکشی می‌کنند در بیشتر موراد این مورد را به طور مستقیم بروز می‌دهند. اما در غیر این صورت فکر کردن در مورد خودکشی همواره با نشانه هایی همراه است که بهتر است دیگران به آنها توجه کنند. برای آشنایی بیشتر با نشانه ها و علائم خودکشی کلیک کنید.

بخشیدن وسایل به دیگران

جست و جو برای وسایل پرخطر

نوشتن وصیت نامه و صحبت کردن با این مضمون

رفتارهای خودجرحی و آسیب به خود

انزوا و گوشه گیری از دیگران

پیامدهای بی توجهی به تهدید به خودکشی

فراموش نکنید که اگر تهدید به خودکشی را در افراد نادیده بگیرید و یا در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهید؛ مشکلات زیادی بروز خواهند کرد. علاوه بر اینکه فرد به طور واقعی دست به انجام اینکار می‌زند؛ از اطرافیان خود نیز ناامید شده و حتی در موارد دیگر نیز به آنها اعتماد نمی‌کند. خودکشی مانند بیماری مسری است که در یک خانواده شایع می‌شو. همچنین برای بازماندگان فشار روانی زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

تهدید به خودکشی در دوره های سنی مختلف

تهدید به خودکشی در دوره های سنی مختلف بروز کرده و می‌تواند طیف وسیعی از نشانه ها را شامل شود. البته به ندرت این موضوع در مورد کودکان پیش می‌آید. آمار این کار در میان نوجوانان و بزرگسالان بیشتر از هر سن دیگری است. البته خودکشی در میان افراد کهنسال نیز وجود دارد اما آمار آن نیز پایین است. بهتر در هر دوره سنی افراد در این مورد به روانشناس مراجعه کرده و مشکلات خود را برطرف نمایند.

راه های جلوگیری از تهدید به خودکشی

البته برای جلوگیری از تهدید به خودکشی نیز راه هایی وجود دارد. اطرافیان با این روش ها می‌توانند به فرد کمک کرده و این موضوع را برطرف نمایند. در این قسمت به بررسی این راهکارها می‌پردازیم. برای جلوگیری از بروز افکار خودکشی کلیک کنید.

◀صحبت کردن در این مورد به طور مستقیم

بهتر است به طور مستقیم از فرد در این مورد سوال بپرسید. آیا به خودکشی فکر می‌کنی؟ بسیاری از افراد حتی از مطرح کردن این سوال و یا شنیدن جواب آن هراس دارند. اما اطلاع از این موضوع تنها با اینکار امکانپذیر و حتی قابل اطمینان است.

◀کمک گرفتن از روانشناس

در قدم بعدی فرد باید برای مواجهه با این موضوع و پیدا کردن علت آن به روانشناس و روانپزشک مراجعه کند. بسیار مهم است که فرد در چنین شرایطی تحت نظر یک متخصص قرار گیرد.

◀توجه به نشانه ها

اطرافیان باید نشانه ها را زیر نظر گرفته و نسبت به پیشرفت فرد حساس باشند. این موضوع در روند درمان بسیار مهم است.

◀خانواده درمانی

در این مورد خانواده نیز باید مهارت هایی را کسب کرده و همچنین قادر به انجام اقدامات لازم باشند. گاهی این خانواده هستند که با حرف ها و رفتارهای خود اوضاع را بدتر می‌کنند.

◀کمک گرفتن از دوستان

باید در مورد تهدید به خودکشی، دوستان را نیز آگاه کرد و به اقداماتی را به آنها آموزش داد. افراد بسیار تحت تاثیر دوستان خود قرار دارند؛ از همین رو بهتر است آنان نیز در این مورد اطلاعاتی داشته باشند.

سخن پایانی

تهدید به خودکشی از اقداماتی است که به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد. این موضوع تا حد زیادی تحت تاثیر عوامل درونی است. گرچه محرک های محیطی نیز در این مورد موثر هستند. به همین دلیل بهتر است افراد در این مورد حتما از یک مشاور کمک گرفته و از آن پیشگیری کنند. این شرایط هم نیاز به تلاش و انگیزه خود فرد داشته و هم اطرافیان نیز باید در این مورد حمایتگر باشند. کمک گرفتن از روانشناس در این زمینه از موثرین و ضروری ترین اقدامات است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تهدید به خودکشی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 10:18

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ اولین کاری که باید در برخورد با خواستگار در نظر بگیرید، رفتاری محترمانه و در شان خودتان است. بهترین کار این است که صداقت کامل داشته باشید. همزمان کلام تان با احترام، مودبانه و صلح جویانه باشد. بسیاری از افراد طوری رفتار می‌کنند که گویی خواستگار دخترشان دشمن خونی آنهاست. حال آن که باید استقبال کنی.

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ زمانی که خواستگار دخترتان وارد منزل می‌شود؛ به استقبال او بروید و در رابطه با مسائل مختلف مانند اهداف زندگی، ارزش ها، تعهدات، دیدگاه های فردی و … صحبت کنید. حتی از او بپرسید که چگونه قصد مراقبت از خود و همسرش را دارد. حتما موضوع پیگیری های قبل از ازدواج را جدی بگیرید. و جهت انتخاب بهتر همسر از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم

زمانی که خواستگار برای دخترتان می‌آید؛ باید ابتدا دو موضوع را در نظر بگیرید. موضوع اول اینکه خواستگار به صورت سنتی است؛ یا معشوقه دخترتان است. اگر خواستگار سنتی بود باید به شیوه جدی تری تحقیق کنید. اما در سبک ازدواج به شیوه عاشقی؛ دردسر کمتر است. زیرا شناخت بیشتری وجود دارد. اما در هر صورت حتما به خاطر داشته باشید که از روانشناس کمک بگیرید.

معمولا برای خانواده دختر این سوال پیش می‌آید که با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ حتما در رابطه با اهداف، ارزش ها، مذهب، تعهدات و … سوال کنید. حتی میزان درآمد، تهیه مسکن و وسیله نقلیه را از پسر بپرسید. که با برانداز های شما و شناخت از دخترتان؛ آیا آنها را مناسب هم می‌دانید یا خیر. در این مقاله به کل راجع به روش های برخورد با خواستگار دختر صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه از خواستگار چی بپرسم؟ کلیک کنید.

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم که مناسب باشد؟

اغلب این سوال پیش می‌آید که با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ و چه رفتاری در خواستگاری مهم است؟ در خواستگاری، رفتار مناسب و مودبانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه، چند نکته برای رفتار و برخورد مناسب در خواستگاری را توضیح داده ایم.

📌 احترام و رفتار مودبانه

در پاسخ به سوال با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ رفتار محترمانه پیشنهاد می‌شود. ابتدا باید با خواستگار به شکل مودبانه و با احترام برخورد کنید. این امر نشان دهنده این است که شما احترام و توجه خود را به خواستگار نشان می‌دهید. و جلسه خواستگاری در این شرایط به سبک بهتری اداره می‌شود.

📌 بیان صادقانه | با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم

بیان صادقانه در پاسخ به سوال با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم پیشنهاد می‌شود. در طول ملاقات با خواستگار، بیان صادقانه و رکیک نظرات و احساسات شما نسبت به این موضوع بسیار مهم است. اما باید از بیان نظرات خشن یا توهین‌ آمیز خودداری کنید. حتما به خاطر داشته باشید که یک عمر زندگی نیازمند صداقت است. به همین جهت از همان ابتدای کار باید رفتاری صادقانه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواستگار دروغگو کلیک کنید.

📌 شنیدن با دقت

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ با گوش شنوا به صحبت های او دقت کنید. به مطالب و نظرات خواستگار با دقت گوش کنید. و سعی کنید حس اهمیت که به حرف هایش دقت می‌کنید را به خوبی درک کند.

📌 توجه به نظرات دخترتان

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ با توجه به نظرات دختر خود عمل کنید. به دخترتان فرصت دهید تا نظرات و دیدگاه خود را درباره خواستگار بیان کند. احتمالا نظرات او می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی را بگیرید. در این رابطه حتی می‌توانید جلسه خصوصی یک ساعته با دختر خود برقرار کنید تا به خوبی نظر او را متوجه شوید.

📌 رفتار مودبانه | با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ از خود رفتاری مودبانه نشان دهید. همچنین باید به وضوح نشان دهید که احترام و توجه شما به خواستگار از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع او را مانند یک مهمان بدانید و اهمیت دهید. ارزش و احترام به خواستگار، جایگاه خود شما را بالا می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سوالات پدر عروس از داماد کلیک کنید.

📌 پوشش مناسب

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم که مناسب باشد؟ پوشش مناسبی داشته باشید تا بتوانید به خوبی در حضور خواستگار رفت و آمد کنید. آراستگی و پوشش خوب، شخصیت شما را نشان می‌دهد. و با این رفتار به مهمان خود نشان می‌دهید که از اهمیت بالایی برخوردار است.

📌 پذیرایی خوب

در پاسخ به با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ پذیرایی خوب را پیشنهاد می‌دهیم. از خواستگارتان به خوبی پذیرایی کنید. به شیوه ای باشد که بی احترامی و بی ارزشی وجود نداشته باشد. بر اساس وسع مالی می‌توانید با میوه خوب، شیرینی تازه و چای تازه دم از خواستگار خود استقبال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواستگار بیکار کلیک کنید.

📌 عجله ممنوع | با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم

عجله نداشته باشد! با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ به دختر و پسر اجازه دهید که مدتی را برای شناخت با یکدیگر سپری کنند تا میزان علاقه و تفاهم ها مشخص شود. اگر برای ازدواج و وصلت عجله داشته باشید؛ در آینده خود شما پشیمان خواهید شد. به همین جهت اندکی صبوری کنید تا شناخت کامل صورت بگیرد.

کلام آخر

با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم؟ هر خانواده ای بر اساس فرهنگ و رسمی که دارد؛ با خواستگار خود برخورد می‌کند. اما در این مقاله شیوه برخورد کلی را توضیح داده ایم که به شما کمک کننده است. در واقع این روش ها باید به شیوه کلی وجود داشته باشد و ربطی به تفاوت های فرهنگی ندارد. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که قبل از پذیرفتن آقا به عنوان داماد؛ از روانشناس قبل از ازدواج راهنمایی بگیرید. روانشناسان پیش از ازدواج به شما کمک می‌کنند تا با چشم باز تر و منطقی تر انتخاب کنید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه با خواستگار دخترمون چطور برخورد کنیم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

بازدید : 5
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 10:08

تنبیه نوجوان راه و روش های متفاوتی دارد. به دلیل اینکه نوجوانان در دوران سنی حساسی قرار دارند؛ هر نوع برخورد با آنها باید متفاوت از دوره های سنی قبل باشد. دوره نوجوانی گذر از کودکی به بزرگسالی و آغاز بلوغ است. به همین جهت در رفتار با نوجوان باید به شدت دقت کنید. رفتار های شما آینده نوجوان را می‌سازد و تاثیر بسیار زیادی در بروز رفتار های او خواهد داشت. بنابراین اگر نوجوان شما رفتار خوبی از خود بروز نداد و مرتکب اشتباه شد؛ باید تنبیه او نیز با دقت بالایی انجام شود.

البته که تنبیه رفتار خوبی برای نشان دادن روش مناسب به نوجوان نیست. اما گاهی نیاز است تا با کمک همسر فرزندی که سرپیچی می‌کند، به روش های اصولی تنبیه کرد. همانطور که گفته شد تنبیه نوجوان نیاز به آگاهی بالای والدین دارد. و اگر والدین به خوبی از این روش ها آگاه نباشند؛ باید منتظر مشکلات و پیامدهای زیاد باشند. در این راه از روانشناس راهنمایی بگیرید تا بهترین برخورد به شما آموزش داده شود. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

منبع: تنبیه نوجوان

تنبیه نوجوان چیست؟

تنبیه نوجوان چرا باید انجام شود؟ تربیت فرزندان کار سخت و دشواری است؛ و تمام وقت والدین را می‌گیرد. اما پدر و مادر نیز باید به این تربیت اهمیت دهند و هرگز شانه خالی نکنند. تا در آینده خودشان دچار مشکل و چالش با فرزند نشوند. برای اینکه فرزند خوبی داشته باشید؛ باید رفتار با او در دوران نوجوانی را جدی بگیرید. برای اغلب والدین سخت است که فرزند خود را هنگام نقص قوانین مشاهده کنند. و از طرفی هم نگران این موضوع هستند که چه رفتاری داشته باشند تا نوجوان آینده خوبی داشته باشد.

اگر فکر می‌کنید که تنبیه نوجوان در تربیت او ضروری است؛ حتما نسبت به تکنیک ها آگاه شوید. و برای رفتار با او از روانشناس نوجوان راهنمایی بگیرید. در این مقاله برای راحتی والدین روش های تنبیه نوجوان را به صورت کامل ذکر کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیر نوجوان کلیک کنید.

روش های تنبیه نوجوان

گاهی تنبیه نوجوان لازم و ضروری است. در این راه باید پدر و مادر از روش های تنبیه نوجوان آگاه باشند تا بتوانند برخورد خوبی داشته باشند. و فرزندشان نیز در این روش برخوردی آسیب نبیند. در این بخش مقاله روش های تنبیه نوجوان را توضیح داده ایم تا بتوانید با آگاهی بهتری برخورد کنید.

💠 فرزند نوجوان خود را محروم کنید

یکی از روش های تنبیه نوجوان، محروم کردن اوست. اگر فرزند شما در خانه قوانین را نقص کرد؛ و اهمیتی به خواسته های شما نداد؛ حتما به فکر راه های افزایش سلامت خانواده باشید. یکی از کارهایی که می‌توانید عملی کنید؛ محروم کردن نوجوان است. این کار را بری مدت محدودی انجام دهید تا به اشتباه خود پی ببرد. فرزندتان را از پلی استیشن، موبایل و … محروم کنید.

💠 او را با مثال راهنمایی کنید | تنبیه نوجوان

از روش های تنبیه نوجوان می‌توان به راهنمایی با مثال اشاره کرد. بعد از محدودیت نوجوان، زمان آن رسیده که فرزند خود را از لحاظ ذهن و فکر آماده کنید. با مثال به او بفهمانید که کدام کار اشتباه است و کدام کار درست. حتی می‌توانید از اشتباهات خود در دوران نوجوانی مثال بزنید و فرایند تغییر فکر او را در دست بگیرید.

💠 رفتارهای او را مد نظر داشته باشید

اگر او رفتارهایی مانند بی احترامی بروز داد؛ زمان تنبیه نوجوان فرا رسیده است. اما قبل از اینکه برای تنبیه اقدام کنید باید بدانید که این رفتار بسیار طبیعی است و با این کار قصد دارند تا استقلال خود را نشان دهند. تنبیه در این زمینه باید همراه با آرامش باشد. برای اینکه فرزندتان به شما احترام و ارزش قائل باشد؛ باید به او احترام بگذارید. و به شیوه ای رفتار کنید که دیگر این کار را تکرار نکند. با منع استفاده از گوشی، بازی، تلویزیون و … می‌توانید او را تنبیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرخاشگری نوجوان کلیک کنید.

💠 برای او محدودیت زمانی درست کنید

برای تنبیه نوجوان در زمینه رفت و آمد؛ بهترین گزینه محدودیت زمانی است. اگر نوجوان شما قوانین رفت و آمد به منزل را رعایت نمی‌کند؛ باید برای او محدودیت در نظر بگیرید. در واقع اجازه ندهید که هر زمان اراده کرد بدون اجازه به بیرون از منزل برود. به او کمک کنید و با راهنمایی نشان دهید که چه ساعتی حق خروج دارد و تا چه ساعتی باید در خانه باشد. با صحبت می‌توانید او را متوجه کنید که این رفتار باعث عدم اعتماد بین فرزند و والد می‌شود که اصلا خوشایند نیست.

💠 با آرامش کارهای اشتباه او را توضیح دهید

یکی از روش های تنبیه نوجوان، برخورد با آرامش است. نوجوانان همیشه رفتار های پرخاشگرایانه از خود بروز می‌دهند. برای اینکه از میزان این رفتار ها کمک کنید؛ با آرامش به او توضیح دهید. علت رفتار ها، دعوا ها و پرخاشگری های او را جویا شوید تا بهتر راهنمایی کنید.

💠 عزت نفس او را نشانه قرار ندهید | تنبیه نوجوان

برای تنبیه نوجوان نباید عزت نفس او را مورد تخریب قرار دهید. برای اینکه فرزند سالم داشته باشید؛ باید عزت نفس او را افزایش دهید. با تخریب عزت نفس نوجوان، رفتار بد او را بدتر افزایش می‌دهید.

💠 آزادی کامل را از او نگیرید

تنبیه نوجوان خوب است؛ اما هرگز نباید آزادی کامل را از او بگیرید. روابط اجتماعی او را قطع نکنید؛ اما محدود کنید. اجازه دهید تا از دوستانش خبر داشته باشد و برای آرامش با آنها صحبت کند.

💠 مسئولیت های فرزند خود را افزایش دهید

برای اینکه تنبیه نوجوان صورت بگیرد و رفتارهای خوب به او آموزش داده شود؛ باید مسئولیت های بیشتری در اختیار او قرار دهید. البته که مسئولیت های بیش از اندازه سنگین به او ندهید. مسئولیتی باشد که هم آموزشی و هم کاربردی باشد.

کلام آخر

تنبیه نوجوان حتما باید همراه با آگاهی باشد. اگر این آگاهی بین پدر و مادر وجود نداشته باشد؛ آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت. تربیت نوجوان سخت و دشوار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنبیه نوجوان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

بازدید : 0
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 10:52

تلویزیون دیدن کودک همراه مزایا و معایب فراوانی است. بر اساس تحقیقات، تلویزیون‌ دیدن تا 1000 روز اول (سه سالگی) زندگی کودک ممنوع است. چراکه کودک با مشاهده برنامه‌ها چیزی مبنی بر کسب داده ها، تجزیه و تحلیل، مقایسه، هماهنگی و … ندارد. حتی کودک چیزی از مشاهده تلویزیون متوجه نمی‌شود؛ و تنها جذب حرکات افراد و رنگ ها می‌شود. شاید نوزاد شما با مشاهده تلویزیون لذت می‌برد و به آرامش می‌رسد.

اما بر اساس تحقیقات تلویزیون دیدن کودک زیر 2 سال اشتباه است. و کودکانی که تا 2 سالگی روز خود را صرف مشاهده تلویزیون کردند؛ کمتر از همسالان خود آموزش دیده اند و یاد گرفته اند. در این شرایط باید مشاهده تلویزیون را خیلی محدود و یا قطع کنید. برای مثال کودک را مشغول فعالیت های دیگری کنید تا خلاقیت او از بین نرود. در این خصوص میتوانید از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

منبع: تلویزیون دیدن کودک

تلویزیون دیدن کودک خوب است یا خیر؟

تلویزیون دیدن کودک یکی از دغدغه های بزرگ والدین است. کودک تلویزیون را به عنوان رسانه سرگرم کننده و آموزنده مشاهده می‌کند. این موضوع قابل درک است اما شما به عنوان سرپرست و والدین کودک برای سلامت او باید میزان مشاهده را کاهش دهید. همیشه در همه تحقیقات این موضوع بیان شده است که تلویزیون ‌دیدن کودک قبل از 2 سالگی هرگز توصیه نمی‌شود. بهترین کار نیز در این زمینه آموزش های مناسب برای رشد کودک است.

تلویزیون دیدن کودک قبل از 2 سالگی باعث کندی رشد مهارت های شناختی مانند یادگیری، صحبت کردن، توجه و تمرکز می‌شود. حتی ممکن است که کودک در آینده با مشکلات تحصیلی روبرو شود. بر اساس مطالعات، در مشاهده تلویزیون مغز کمترین فعالیت را دارد که تماشای زیاد آن باعث ترشح دوپامین می‌شود. و همین امر موجب اعتیاد به تلویزیون می‌شود. در این مقاله به طور کل راجع به تلویزیون دیدن کودک صحبت کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

سن تلویزیون دیدن کودک

بر اساس تحقیقات تلویزیون دیدن کودک برای سن زیر 2 سال هرگز توصیه نمی‌شود. و از سن 3 تا 5 سالگی مشاهده تلویزیون باید با احتیاط و محدود شده باشد. در این سن خیلی بیشتر باید به آموزش های کودک اهمیت دهید و محدودیت مشاهده برنامه باید روزانه 1 تا 2 ساعت باشد. بچه هایی که قبل از 5 سالگی بیش از اندازه به مشاهده تلویزیون پرداخته اند؛ با احتمال بیشتری به بیش فعالی، اضافه وزن، نقص توجه و اعتیاد به برنامه و اینترنت مبتلا شده اند. به همین جهت سن تلویزیون دیدن کودک را جدی بگیرید.

تلویزیون دیدن کودک زیر 2 سالگی چه عواقبی دارد؟

تلویزیون دیدن کودک زیر سن 2 سالگی باعث عقب ماندن کودک در زمینه های مختلفی می‌شود که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم. (توجه: کودک در موارد زیر دچار نقص می‌باشد.)

🔻 استفاده از ابتکار عمل

🔻 پاسخ به چالش ها

🔻جستجو و غربال کردن اطلاعات مختلف

🔻 استفاده از قدرت تخیل

🔻 استفاده از کنجکاوی بیش از اندازه

🔻تمرین مهارت های حرکتی، درشت و ظریف

🔻 تمرین هماهنگی دست و چشم

🔻 قدرت حل مساله و تفکر تحلیلی

🔻پرسیدن سوال و دریافت جواب

🔻 استفاده بیش از دو حس در یک زمان برای درک محیط

🔻 رشد تفکر منطقی و متوالی

🔻خواندن و نوشتن

🔻 خلاق و سازنده بودن

🔻 توانایی در تمرکز طولانی مدت

پیامدهای تلویزیون دیدن کودک زیر 2 سال در ورود به مدرسه

تلویزیون دیدن کودک زیر 2 سال روزانه به مدت 4 ساعت، در آینده او را با مشکلاتی در مدرسه روبرو می‌کند. در این بشخ مقاله به این پیامدها اشاره کرده ایم.

🔸 افزایش 5 درصدی شاخص چاقی

🔸 کاهش 13 درصدی فعالیت های بدنی

🔸افزایش 9 درصدی مصرف آب شیرین

🔸 افزایش 10 درصدی انتخاب توسط همکلاسی ها برای هم گروهی و دوستی

🔸 کاهش 7 درصدی فعالیت در کلاس درسی

چطوری تلویزیون دیدن کودک را محدود کنیم؟

روش های زیادی برای کاهش تلویزیون دیدن کودک وجود دارد. اگر فرزندی زیر 3 سال دارید باید قوانین محدودیت برای مشاهده تلویزیون را انجام دهید. اما اگر هیچ محدودیتی در مشاهده تلویزیون کودک وجود نداشته باشد؛ باید آرام آرام موضوع محدودیت را انجام دهید. در ادامه مقاله 4 روش جایگزین برای تلویزیون دیدن کودک را توضیح داده ایم.

✨ غذا خوردن همراه با مشاهده تلویزیون را ممنوع کنید

برای کاهش تلویزیون دیدن کودک، نباید همراه با تلویزیون به او غذا بدهید. خیلی از والدین برای اینکه فرزندشان غذا بخورد؛ از برنامه ها کمک می‌گیرند. کودک را روبروی تلویزیون قرار می‌دهند و او را برای غذا خوردن با این روش تشویق می‌کنند. اما این روش بسیار اشتباه است و موجب افزایش وزن کودک می‌شود. اگر این رفتار به یک عادت تبدیل شده است، حتما از روانشناس کودک برای ترک آن کمک بگیرید.

✨ راه خلاقانه جایگزین کنید

از راه های کاهش تلویزیون دیدن کودک می‌توان به روش های خلاقانه اشاره کرد. مثلا از کتاب های صوتی استفاده کنید و کودک را به شهر کتاب ببرید تا کتاب مورد علاقه خود را تهیه کند. او را در کلاس های آموزشی ثبت نام کنید تا مهارت های لازم را یاد بگیرد.

✨ الگوی خوبی در تلویزیون دیدن کودک باشید

برای کاهش تلویزیون دیدن کودک باید ابتدا از تغییر رفتار خود آغاز کنید. در این روش والدین باید به اندازه کم و مقدار مناسبی از تلویزیون و تلفن همراه استفاده کنند. و زمان استفاده از این وسایل را محدود کنید تا کودک اعتیاد به مشاهده برنامه پیدا نکند.

✨ تلویزیون اختصاصی را ممنوع کنید

از روش های کاهش تلویزیون دیدن کودک می‌توان به ممنوعیت تلویزیون اختصاصی اشاره کرد. هرگز در اتاق کودک خود تلویزیون اختصاصی قرار ندهید. حداقل چند ساعت را در روز به فرزند خود اختصاص دهید تا مهارت های لازم در آغوش خانواده را آموزش ببیند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ تلویزیون دیدن کودک سن مخصوص به خود را دارد. اگر کودکی کمتر از 2 سال دارید که تنها آرامشش را از راه مشاهده برنامه کسب می‌کند؛ باید برای درمان به صورت جدی اقدام کنید. زیرا اگر همین روند پیش برود؛ در آینده با کودکی روبرو خواهید شد که هیچ مهارتی را آموزش ندیده است. بنابراین کمک از روانشناس را جدی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 208
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 243
  • بازدید سال : 1260
  • بازدید کلی : 1400
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی